به واسطه استصحاب،اصل برائت داخل در امارات می شود.
فرزاد تات | سه شنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۲، ۰۱:۱۰ ب.ظ
استصحاب از امارات است و اصل برائت همان استصحاب برائت می باشد در نتیجه فردی از استصحاب می باشد. پس در امارات دال بر حکم واقعی داخل است.درنتیجه به اباحه و برائت از تکلیف در واقع ظن می یابد.و برائت از اقسام اصول تعبدی که فقط احکام ظاهری را اثبات می کنند،نیست.بر این اساس اصل عملی منحصر می شود در تخییر و احتیاط و عدم اعتبار استصحاب از باب ظن می آید.
ی
- ۰۲/۱۲/۰۱