پژوهش در آموزش؛ سراب یا یقین
آموزش ابزار مهمی در مسیر توسعهی یک کشور به شمار می آید، بنابراین یافتن فهم درست و دقیقی از مقولهای به نام "پژوهش در آموزش" دارای اهمیت ویژه ای است. بیشتر پژوهشهای گزارش شده در نشریات علمی-پژوهشی کشور شامل بررسی موضوعهایی غیر ضروری است که نقشی در بهبود فرایند یاددهی و یادگیری ندارند. لازم است با تغییری بنیادین در نگرش به موضوع انتشار مقاله و پژوهش های مربوط به آموزش، با انتخاب درست و دقیقِ موضوعهای مورد نیاز و نیز هدفگذاری بهتر، "پژوهش در آموزش" را جانی تازه ببخشیم و چاپ مقاله را به عنوان فرصتی برای عرضهی اندیشهها و پیشنهادهای سازندهی خود به جامعهی آموزشی و در بوتهی نقد قرار دادن آنها تبدیل کنیم. همچنین با مشارکت در پژوهشهای گروهی به برداشتن گامهای بزرگتر و حل چالشهای مهمتری بیندیشیم.
https://chemedu.cfu.ac.ir/article_1525.html
- ۰۲/۱۱/۰۷