تصمیمگیری داده محور
فرزاد تات | سه شنبه, ۴ مهر ۱۴۰۲، ۰۸:۴۳ ب.ظ
تصمیمگیری داده محور (Data-Driven Decision Making) فرایند تصمیمگیری بر اساس تحلیل داده به جای اتکای صرف به تجربه و شهود (Gut-Based Decision Making) است. یک متخصص بازاریابی میتواند تنها بر اساس تجریه خود نوع تبلیغات برای محصول را انتخاب کند یا بر اساس دادههای قبلی که نشان میدهد مشتریان چهطور به تبلیغات واکنش نشان میدهند. همینطور میتواند ترکیبی از این رویکردها را در تصمیمگیری داشته باشد. تصمیمگیری دادهمحور حالت همه یا هیچ (یا صفر و یکی) ندارد. شرکتهای مختلف میتوانند به تناسب شرایط خودشان از این رویکرد استفاده کنند.
- ۰۲/۰۷/۰۴